Fandom

GTA Wiki

Shadow/Transcript

< Shadow

11,410pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ad blocker interference detected!


Wikia is a free-to-use site that makes money from advertising. We have a modified experience for viewers using ad blockers

Wikia is not accessible if you’ve made further modifications. Remove the custom ad blocker rule(s) and the page will load as expected.

This section/page depicts all cutscenes and dialogues in the mission "Shadow" in Grand Theft Auto IV.

Shadow
Cutscene 1
Niko Bellic enters the apartment and is immediately pinned down by Real Badman. Little Jacob told Real Badman that Niko Bellic is friendly. Little Jacob asks Niko Bellic to go to Fortside, and Niko Bellic leaves.
Real Badman Hey boy, don't move, don't move.
Niko Bellic Hey! Ah!
Real Badman Me say don't move boy. Who are you?
Niko Bellic What the fuck, are you kidding me?
Real Badman Where ya come from? Who are you?
Niko Bellic Hey, man, I'm here to see Jacob. It's Niko.
Real Badman Niko?
Little Jacob Badman, what gwa'an down there so?
Real Badman Some boy down here, sir, beat up the door. Some boy dere, sir, call himself Niko, say he wan' see ya, rude boy.
Little Jacob Niko? Ah me boy that, Badman. Yo, free up the boy, man. Yo.
Real Badman Your boy dat?
Little Jacob Yeah.
Real Badman Cho! Come, my youth.
Little Jacob Me boy dat, yo.
Real Badman Come upstairs to talk wit' Mr. Jacob and ting, man.
Little Jacob Ah him de one work wit' Roman, de one dat control the taxi...
Real Badman Ya know, when ya have people dat knock upon people door an' ting, ya have fe careful an' ting.
Niko Bellic No, it's okay.
Real Badman Yah man. See what me tell?
Niko Bellic Don't worry about it.
Real Badman Ya have to watch out dere, ya know. See, ya boy over dere, sir. Niko, go deal wit' dem, see him dere.
Little Jacob Wha' happen, Niko? Ya alright?
Niko Bellic Hey, no problem. As good an introduction as any other.
Little Jacob Yeah, me hear that, ya know? Anyway... some boy around ya boy Badman, ya know. Him want ask ya a favor. Gwa'an, nuh?
Real Badman Hey, my youth. Some boy dem, dey pon de corner an' ting, an... de boy dem sell some tings and ting, an... I gwa'an, an' I say... oh, dem nah wan' gimme my money an ting. An'... every corner my corner an... I want my money an' ting, ya know? Ah no see dat! Go, go, ya know, me wan' deal with de case proper. Yah nah see it?
Little Jacob Alright, let me explain. Is a business ting a gwa'an down dere.
Niko Bellic Right.
Little Jacob Dey ah sellin' weed where dey not suppose to sell weed, an' dey nah cutting him in.
Niko Bellic Okay.
Little Jacob So wan' ya go down dere and deal wit dem. Seen?
Niko Bellic Right. It's not gonna be cheap. Where do I find them?
Real Badman Cheap? Cheap, my youth? Ya worry bout cheap? We nah worry bout cheap, ya know! De boy dem dere pon de corner! Me say de boi dem a got tings, and uh, on my corner dey a done ting and... Is a heavy corner on my corner, tell ya me now right after de boy! Dem a gwa'an an say "Oh! Dem nah wan' gimme my money." Oh! Say fe gwa'an wit' dat!
Little Jacob Alright, hear me now. What Badman is saying is... de boy dem a some novice, seen? Ya find dem when ya go pon de corner of Alpha and South Bohan. Seen? When ya go down dere so, yuh see an... tsk! An' just deal wit' dem, seen? Ah go find and turn in work, alright?
Niko Bellic Alright.
Little Jacob Alright. Ya want some of dat spliff here?
Niko Bellic No thanks.
Little Jacob Ya sure?
Niko Bellic I'm sure.
Little Jacob Alright. Respect.
Real Badman My youth. Pass me some of dat ting ya have over dereso.
Little Jacob Alright, here hold that, king.



Cutscene 2
Niko Bellic arrives at South Bohan, and notices a dealer dealing drugs. Niko Bellic then follows the dealer.
Gang Member 1 That's some good shit. You done cleaned me up. Yo! I'm all out of product. Dropping in to pick some up. Be ready.



Phonecall
Roman Bellic calls Niko Bellic. (First Possible Dialogue)
[The dialogue for this call will only play if the dealer is not spooked]
Roman Bellic Niko, it's your cousin. You want to shoot some pool?
Niko Bellic This isn't a good time, Roman. I got another type of shooting on my mind.
Call ends.
Roman Bellic calls Niko Bellic. (Second Possible Dialogue)
[The dialogue for this call will only play if the dealer is spooked]
Roman Bellic Niko, it's your cousin. You want to shoot some pool?
Niko Bellic Shit Roman, I can't talk now. Damn.
Call ends.



Cutscene 3
The dealers realize that Niko Bellic is following them.
[This cutscene will only play if the dealer is not spooked]
Gang Member 2 Who this cracker? You let him follow you back here?
Gang Member 1 I didn't see nobody. Get rid of this fool.
Niko Bellic kills the gang members.



Post-Mission Phonecall
Niko Bellic calls Little Jacob.
Niko Bellic Tell Badman that I got rid of the competition.
Little Jacob Righteous. De corner belong to I again. Ain't nobody goin' to fuck with I's corner no more, no tings. One love, Niko.
Call ends.



Fail Cutscenes & Dialogues
The dealer is dead.
Niko Bellic calls Little Jacob.
Niko Bellic I only found one dealer. He's dead.
Little Jacob One? It be a whole operation, Dere be a lot of dem pon da street, killing one ain't nuttin man. Wha'gwan? Come check I soon Niko.
Call ends.
The dealer got away.
Niko Bellic calls Little Jacob.
Niko Bellic I lost him.
Little Jacob Ya lost him? How da blood clat ya can lose him? Pon da corner? How ya can lose him pon da corner? Badman ah get vex! Yo, come ah the apartment man. Yo, lose him pon da corner? Cha!
Call ends.





Also on Fandom

Random Wiki